Min stackars oskyldiga cykel..

Amerikanska footballspelare, alltså football inte soccer, har jag inte så mycket till övers för..
De går omkring på skolan som om de ägde den, blir de lite trötta i benen så pajar de bara någons cykellås och snor cykeln..
Och i förrgår när jag var påväg från study hall till min psykologi tutor började två av dem bråka i korridoren. Och det var inte några små puttar de gav varandra heller utan de bara flög på varnadra, båda två stora som hus, och sen slogs de hej villt! Drog varandra i dredsen m.m.
Och där stod jag, halvt vettskrämd.. Vad skulle jag göra lixom?
Kände inte direkt för att gå in och försöka bryta mellen de där bulldozarna direkt och själv bli nermanglad, och inte kunde jag smita förbi heller för de tog upp hela korridoren..
Så jag kollad lite försiktigt över axeln och tack gode gud så kom det en massa folk springande som hade hört slagsmålet så två andra footballspelare särade på slagskämparna så att vi normala människor kunde komma förbi.
En av slagskämparna gick ut samtidigt som jag gick och hämtade mitt tutor sheet, och när jag kom tillbaka såg jag den andra komma efter honom igen och så började de bråka igen, den här gången utanför Oxley.... Och precis där jag hade parkerat min stackars cykel!!!

Så efter min tutor session höll jag tummarna för att min cykel skulle vara hel, och den såg ut att vara det också men när jag cyklade iväg så hoppade kedjan och när jag tittade ner såg jag att den där grejen som kedjan sitter runt vid pedalerna var helt sned..
Så jag sparkade mig tillbaka de 5 metrarna jag hunnit rulla och några snälla baseboll spelare hjälpte mig.

Jag tycker MYCKET bättre om basebollspelar, de är riktigt trevliga!

Men nu har jag pratat med Keva och med Ed, och han sa att jag skulle ta cykeln till en affär och fråga hur mkt det skulle kosta att laga den och så skulle footballspelarna få betala det tror jag!
Tack för det!

Aaa, drama drama..
Kan de inte spara de där till deras matcher? Så kanske vi kan vinna istället?
Lixom hallå! Ni är i samma lag! Det kommer inte att hjälpa er direkt om ni skadar varandra...idioter..!

Over and out


Kommentarer
Postat av: Carlos

Simmarna är de trevligaste av alla! eller hur?

2008-10-24 @ 21:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0