Jazz plugg

Sitter och pluggar inför mitt midterm som jag har i jazz klassen imorgon och på onsdag. Onsdagen är lyssningsdelen och då ska vi känna igen lite olika stilar och artister.
Tänkte dela med mig lite av min kunskaper:)
Det här är Duke Ellington - It don't mean a thing (if you ain't got that swing)


Och här kommer lite Blues med Billie Holiday - Fine & Mellow



Så nu vet ni lite om vad vi sysslar med på lektionerna i Jazz.
Vi lyssnar lite på musik, sen pratar vi om olika "characteristics" inom just den stilen och så pratar vi lite grann om olika personer som är stora innom olika stilar av Jazz..

Nej nu är det bara lite mer än 7 timmar kvar tills morgonträningen imorgon så nu ska jag sova!
See you later aligator!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0