alumni meet m.m.

Hej igen!
Liten uppdatering om vad som har hänt sen sist.

1) Vi har haft vårat "team goal meeting"
Hela damlaget smalades i ett rum fullt med en massa prydnads ugglor (eftersom alla vi atleter är OWLS här på skolan) i Oxley. Där bjöds det på pizza och vi pratade lite om vad vi hade för mål den här säsongen, som till exempel att komma bland top 3 på vårat conference (våran viktigaste tävling). Och att vi ska försöka ha ett "team GPA" på 3,2 eller 3,4 kommer inte ihåg vilket. Jag vill gärna att mitt GPA är över 3,0 så att jag slipper study hall nästa termin!

2) Vi har simmat vårat alumni meet (ett meet där vi tävlar mot de gamla FAU simmarna, eller tävlar är väl att överdriva)
Man fick simma lite olika roliga sträckor, typ 50m under vattnet och 25 frisim.
Jag valde att simma 50fj och 25 fr, och så simmade jag i båda korta lagkapperna också.
De gamla simmarna ville självklart vinna över oss yngre så de fuskade typ hela tiden:)
Istället för att simma 50 fr simmade de det som en lagkapp, alltså 25m var. Och på 50fj använde de fenor och på 25fr simmade de med slang.

3) Efter alumni meetet åkte vi till stranden (något vi gör i princip varje helg), där träffade vi den här söta lilla pojken som ville vara med på våra foton:

Han var lika busig som Alva och Ebbe! Så ni hade nog haft kul där på stranden:)

4) Vi har varit och shoppat hallowen kostymer inför hallowenfesten vi ska ha i helgen.
Jag ska vara Miss America så jag har köpte en stor blond peruk, vita sidenhandskar, en tiara och lösögonfransar,och så ska jag få låna en röd lite glansig klänning av Jen. I'm so excited!! Det kommer att bli jättekul tror jag:)

Här är affären med alla kostymer! (och det här är bara en avdelning..)


1:Stace i sin piratkostym. 2:Shimansky i... ehh jag vet inte vad! 3:Chris som Batman. 4:Bob i sin hemliga utklädnad, han har fortfarande inte berättat vad han ska vara:)

Och Sandra! Jag hittade den där bi-kostymen som du hade på din bilddagbok:) Den var jättesöt!

5) Jag har fått en ny astmamedicin.
Och idag på träningen (8*150fr max Vo2) behövde jag den och den funkade faktiskt riktigt bra! Kändes som silke i halsen när jag tog mig en puff!

Igår avslutade vi helgen med att kolla på Gladiator! Mycket bra film!
Sen har det väl inte hänt så mkt mer.. Vi tränar på som vanligt...
Eller jo det börjar bli lite kyligt på mornarna, i morse när jag cyklade till träningen i shorts och långärmad så frös jag lite grann...! Men sen under dagen blir det varmare.. men jag fick nästan lite höstkänsla.. hmm antar att jag böjar aklimatisera mig här om jag tycker att ca 20 grader utomhus är kyligt:)

Tingeling! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0