Xtreme Gocart!

Tänkte bjuda på en av mina nya favoritlåtar:)
Jag älskar när vi sitter i bilen med nervevade rutor och den svala kvällsluften fyller bilen och svalkar oss och alla sjunger
med!

 

Förra helgen tävlade vi igen, än en gång på hemmaplan, mot Princeton.
Det var inte ett riktigt meet, eftersom Princeton inte har påbörjat sin säsong än ,så de kallade det nånting annat som jag inte kommer ihåg nu..
Tävlingen gick bra iaf och jag fick min första vinst! :)
Jag vann 200fr på 1.51,9
Sen kom jag två på 50 fr på 24,3 och vann 50fj på 25,7!
Så jag är nöjd!
Nu är jag bara ca 3 tiondelar från att kvala till nationals på 200fr också, jag har redan kvalat på 50fr men jag vill simma 200 också, och vet inte om jag får åka för bara 50 fr..

Sen så var det ju Csabas födelsedag också så vi var några stycken som åkte till Fort Lauderdale och körde xtreme gocart! Det var sjukt roligt!
Det gick i ca 45 mph, så ganska fort på raktsträckorna..
Det roligaste var iaf att alla killar drev med mig och gjorde mig nervös innan vi skulle åka, och sen när resultaten kom visade det sig att det bara var Csaba som slog mig! Haha!
Så jag kontrade med att jag höll igen så att Csaba skulle få vinna eftersom det var hans födelsedag :)
Lite snopna blev dem allt haha!

Nu ser jag fram emot Thanksgiving!
Jag ska följa med min kompis Niki hem till henne, hon bor nånstans här i Florida, ca 2h bort. Och vi ska ligga och glassa på stranden och spela Wii, och träna lite också..:)
Men det ska bli skönt att få vila upp sig lite!
Nu är jag helt slutkörd i kroppen, igår när vi simmade max Vo2 (som vanligt på måndagar) var det verkligen "Try & Die" som gällde för mig.. Pjuh!
Och i morse kunde jag knappt rör mig!
Det är helt klart en "röda kryss" period för mig! (Jens har gått igenom det så många gånger haha) Men inte så konstigt när jag har haft ca två månader med bara blå kryss haha! Lite ovanligt för mig.

För er som inte är så insatta så brukade min förre tränare Jens rita upp ett scheema med blåa och röda kryss på tavlan när man kom och beklagade sig över att man kände sig trött. Blå kryss betyder bra dagar där man simmar hårt och bra, sen efter några blå dagar, så kommer ett par röda kryss dagar. Det betyder att kroppen är slutkörd och behöver vila lite och bygga fler mitrokondrier, dvs mitrokondrierna är överbelastade så de måste dela på sig så att man får fler och på så sätt orkar mer i fortsättningen.
Hängde ni med?

Nej nu måste jag gå till min SLS lektion, idag ska vi vara i "Today and Beyond" och prata om sexual health...

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0