Miami ami ami..

Pjuh!
Idag har varit en tuff dag. Upp i morse och knalla bort till bussen som avgick klockan 8 mot Miami:)
Äntligen får vi åka nån annan stans och tävla! Plus att det bara var tjejlaget som åkte till Miami, killarna fick åka nån annanstans..
När vi kom dit så gjorde vi vår vanliga gemensam uppvärmning och insimning på 3000 yard.
Solen gassade och vattnet var alldeles för varmt, plus att de smakade äckligt också!  Inte för att jag sörplar i mig mängder av bassängvatten när jag simmar men det är ju lite svårt att undgå att känna smaken av det.
Kl 11 började tävlingen och jag började som vanligt med 200fr.
Tyvärr så gick det totalt åt skogen! :(
Jag missade första vändningen totalt och hamnade i bakvattnet. Jag träffade knappt väggen och fick inget frånskjut utan fick kicka igång från stillastående, och eftersom jag låg så långt efter då kunde jag inte bara "glida" ut de första 100 metrarna utan fick kämpa en massa och då blev jag trött...blä!
Steve skrattade bara i princip när jag kom tillbaka efter loppet för tydligen så hade alla FAU simmarna i det loppet missat vändningarna..
Men det var skitsvårt att bedömma avståndet, för väggen var jätteljus och solen hjälpte ju inte direkt..
Resten av tävlingen gick inte heller så bra så vi lägger det till handlingarna istället.
Hela meetet var över på 59minuter! pang pang sa det bara så var det slut, lite annorlunda än hemma i Sverige där det tar en hel helg!

Söndagen spenderades med en massa plugg.. Kollade klart på filmen Ray med Anna, ska skriva klart mitt extra credit project om Ray Charles ikväll...
Sen gick vi på bio på kvällen, vi såg Role Model, sjukt rolig film! Kan rekommendera den till alla som vill ha sig ett gott skratt eller två!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0