Ice Ice baby

Ok om det var Try & Die i måndags så var det raka motsatsen idag.. Jag fattar inte riktigt hur jag fungerar just nu, men så länge jag fortsätter att simma bra så är det väl inte så mkt att grubbla över:)
Idag simmade vi "Goal 50's" igen.
Det är en serie på 3*(10*50) st 1.30 med 200 löst mellan varven.
Min "goal time" från förra gången var 27,9 och idag simmade jag på 26,7 i snitt.. Så jag sänkte mig med över 1 sekund! :)
Så om alla håller tummarna i helgen så ska jag nog klara av att sänka min 200fr tid så att jag kvalar in till nationals på 200 också.

Steve pratade med mig och Csaba idag om att vi skulle kolla med våra lärare om det var ok att vi åker på nationals, om det skulle vara så att vi missar nåt final exam.
Vi kommer bara att åka en liten trupp, för det är inte så många som är kvalade. Tävlingen ska vara som belöning för dem som är kvalade:)
Kommer bli sjukt kul! Hoppas att Michael Phelps m.fl kommer simma också!
Och att Jonas kommer vara där! :)

Idag har jag som vanligt varit hos min massös, Paulina.
(som jag träffar 1/vecka, jag veeeeet sååå nice! Det ingår i min försäkring så jag behöver inte betala, kostar 100dollar/30minuter annars...haha)
Jag hade fullt med sånna där ömma punkter i ryggen som gör att det bara strålar ut smärta i armarna när hon trycker på dem. 
Så idag var själva massagen inte så skön, men det var skönt efteråt!
Och Bruce (som jag går till efter Paulina för att knäcka till ryggen) sa att jag var väldigt spänd i ryggen. Så kanske är det därför det har kännts så tungt..
I alla fall så sa Paulina att jag skulle lägga is på ryggen efter träningen så att jag inte skulle vara så öm i morgon.
Så efter träningen så gick jag till "the trainer" och fick två stora ispåsar fasttejpade på ryggen så att jag såg ut som Quasimodo typ!
Ispåsarna skulle sitta där i 15 minuter typ så jag fick ha på dem när jag gick till Cafeterian. Kände mig väldigt fjantig med påsarna på ryggen och alla de andra simmarna skrattade åt mig när jag kom in.
Och en massa människor som jag aldrig ens har sett förut kommenterade hur jag såg ut och tyckte att de var väldigt roliga..! haha!
Jag orkade inte bry mig så mkt, skrattade typ bara och sa "yeah right haha you're funny"
Till och med killen bakom grillen sa: "Oh my god are you okey? Are you injured?" så efter att ha försäkrat honom om att jag var helt ok så fick jag äntligen lite mat:)

Som ni kanske har förstått så får vi atleter väldigt bra service här:)
Kan väl inte direkt klaga:)

Kommentarer
Postat av: Jonas

Hej jonna! jag kommer tyvarr inte att vara pa nationals i ar, for jag hinner inte simma nagon tavling dar jag kan kvala in, innan sjalva tavlingen ar =( men jag ska halla tummarna for dig! puss

2008-11-11 @ 04:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0