Ett gott skratt förlänger livet!



Hahaha, jag tyckte att det var ganska roligt i alla fall :P

Nu är det kallfront igen, svinkallt på morgonen men sen upp lite över 20 grader under dagen.
När det är dax för morgonträning kl 6 och vi står där och huttrar och det är 10 grader vill jag bara gråta..
Saknar min PARKAS! Men som tur är kommer den med mammsen pappsen och Andrutten om mindre än 4 veckor :P

I förrgår när vi tränade utbröt det lite panik i bassängen eftersom en av tjejerna stötte på en orm i rännan av bassängen ungefär tre banor bort från mig, och det var inte bara en lite snok eller nåt sånt utan den var ca 30-40cm kanske, svart, och hade en vit mun. När Arielle försökte flytta på den med hjälp av en platta så högg den mot platan!
Det var tydligen en giftig orm fick jag veta sen i omklädningsrummet... Läskigt!

Sen hände en rolig grej lite senare på dagen också. När jag pratade med pappa på skype så hörde jag plötsligt en bekant röst, men jag kunde inte riktigt placera den och kände heller inte igen honom, men sen kom jag ju på vem det var:)
Det var ANUND! Min absoluta favorit granne som flyttade för 12 år sen och jag har inte träffat dem sen dess! Mona var självklart med också, henne kände jag igen direkt:)
Å vad jag önskar att jag var hemma och kunde få träffa dem!
Det var verkligen oväntat, men trevligt:)

Nu sitter jag i study hall.... kul kul..NOT!
Men har varit lite produktiv i alla fall och skrivit ut alla mina lectures för psykologin, 11st allt som allt som jag måste lära mig inför finals om några veckor... Älskar när final exams är cumulative (när det inkluderar allt vi lärt oss under terminen)...eller inte..!
Och jag har ju officiellt världens sämsta lärare också, så man får lära sig allting själv för han kan ju inte undervisa ens.
Men men.

Snart är det thanksgiving! Yey!
Förhoppningsvis ska jag som sagt åka hem till Nikki, om inte Steve tvingar mig att vara kvar och träna, vilket jag inte hoppas på för då kommer jag i princip vara själv kvar på campus, och allt är stängt så jag kan inte käka nånstans, och jag har ingen bil så jag kan inte åka och skaffa mat heller eller äta nån annan stans.
Och är det inte meningen att man ska äta en MASSA mat under thanksgiving?
Inte svälta!

I helgen ska vi tävla igen, i Fort Myers mot Florida Gulf Coast och Tampa tror jag. Hoppas att det är lite varmare då men jag har hört att det inte ens ska bli 75F då, det är mindre än 25C tror jag... brrr!
(som ni märker har jag aklimatiserat mig ordentligt här)
Och eftersom vi förlorade mot FGCU förra gången och deras Head Coach är Steves förra assistance coach vill han att vi ska vinna så imorgon och på fredag släpper vi lite på träningen så att vi förhoppningsvis kan simma fort :)
Det gillar jag!
På whiteboarden i omklädningsrummet står det: Word of the week: REVENGE

Näpp nu ska jag cykla hemåt!
Bye

Kommentarer
Postat av: sara thydén

hahaha skön filmsnutt asså! riktigt pinsamt...

verkar som att allt är bra annars, kul :)

ta hand om dig!

2008-11-20 @ 11:49:53
URL: http://thydenskan.blogg.se/
Postat av: Elin Öster

Kallfront minsann, du skulle vara här och pulsa i snön du Jonna! ;) Haha...

kram!

2008-11-23 @ 19:29:57
URL: http://smelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0