Ruinerad!

Jag blir näst intill ruinerad av hela den här USA grejen.... och då har jag inte ens kommit dit än.
Idag fick jag veta att mina betyg som jag skickade "for evaluation" inte ens finns med i deras system, nä utan jag måste betala $80 för att de ens ska kolla på dem och $100 för att jag inte har tida att vänta 10 dagar på att de ska göra det och $15 för att de sen när de är klara ska skicka dem till FAU..
Och på det måste jag betala 651kr för att få dit dem så fort som möjligt...
Satt och tänkte lite på hur mycket jag har lagt ut och blir nästan mörkrädd!

SAT: 500 + 500 kr
Toefl: 1200 kr
Application fee: 180 kr
Housing deposit: 1200 kr
Posta betyg till olika ställen: 250 kr
DHL: 651 kr
Transcripts for evaluation: 1200 kr
Vaccination: 1000 kr (MINST)
Ambassaden: Kommer inte ens ihåg vad det kostade...

Totalt ca 6500 kr
(Och då är jag inte ens klar än och har säkert glömt nånting)

När jag skrev SAT berättade Malin att man kunde anlita någon, Kilroy, tror jag att det var som för ca 4000 kr fixade allt åt dig, fattade jag det som iaf..
Och det hade ju LÄTT varit värt det med tanke på att de måste ju i alla fall veta allt som ska göras..

Det finns så mycket som man borde ha vetat innan.. Då hade jag varit klar för länge sen.. Nu kommer det hela tide nya grejer Du måste skicka de här papprena hit och betala det här där och har du gjort det här än eller ansökt om det här bla bla bla... Jag är så SJUKT trött på det här att jag bara vill spy..
Och nu börjar jag få ont i huvudet också.. Faaaaaan!

Det ENDA positiva just nu är att DHL iaf kommer och hämtar papprena hemma hos mig, jag behöver alltså inte åka nånstans, och sen tar det två dagar innan de är framme..
Fast sen så kostar det 651 kr också..

Tack Gode Gud för att jag har jobbat under mitt fjärde år! Annars hade jag aldrig haft råd...
Och nu ska jag jobba lite i helgen här hemma i Köping så då får man lite slantar iaf.

Ja annars ser det ju ut att bli en fattig sommar nu.
Men ska iaf en sväng till till Motala för att tatuera mig, och det har jag lagt undan pengar för så det blir av.

Nej nu måste jag fixa ännu en grej på stan, *pjoff* där ryker 100 spänn till...

Nej nej jag är iiiiinte bitter och fattig.... inte alls....

Sen tänker jag slänga mig i vår lilla uppblåsbara pool och bara ligga där och flyta!

Lycka till alla andra som bestämmer sig för att åka till USA!
Ni anar inte vad ni ger er in på

Kommentarer
Postat av: malin hedberg

hihihi, stalkar lite gamla inlägg på din blogg...och shit vad jag känner igen mig i dtta: kände exakt så här i somras!!!!! ;)

2012-03-08 @ 01:31:37
URL: http://hedbergmalin.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0