Nytt livstecken från andra sidan Atlanten

Lite bakgrundsmusik/ögongodis till dagens inlägg:

Det var ett tag sen jag skrev, ber om ursäkt!
Men det har inte hänt så mycket på sista tiden.. Det är som Steve sa i princip, det enda vi ska fokusera på nu är att äta, träna och sova. Och det är i princip allt vi gör. Vi tränar dubbel-dubbel-singel hela tiden och styrka måndag, onsdag och fredag. Dagarna vi inte har styrka kör vi dry land istället.
Så mellan passen finns det inte så mycket att göra eftersom de flesta ligger och sover och hela campus är helt öde. Men på våra singeldagar har vi haft ganska tur med vädret så vi har spenderat en eftermiddag på stranden och vår andra singel dag åkte jag till Hillsboro och hälsade på Krille som är här på läger med ODU.
Sen käkade vi på mitt favoritställe Cheesecace Factory eftersom det var hans födelsedag också:)

Träningsmässigt så kände jag mig lite seg och trött efter nationals men sen gick det bättre efter några dagar för att igen kännas trött och segt, inte så konstigt med tanke på hur vi har tränat, syra/Vo2 Max eller F3 varje pass. Återhämta sig får man göra mellan passen...
Men igår var det Bobs födelsedag så i vanlig ordning fick vi ett "Get out swim" vet inte om jag har förklarat vad det är men det är i alla fall så att när någon fyller år så simmar vi insimmet och nån serie och sen får födelsedagsbarnet välja vad han/hon vill simma (100m) och så ger kvår coach honom/henne en tid som de ska klara, klarar personen i fråga tiden så slipper vi resten av passet. Så Bob klarade sin 100fj tid med 1/10 till godo så vi simmade bara en timme igår! Lyx!
Och imorse hade vi återhämtning, kors i taket!
Simmade HP i slutet och det var lite roligt, fick lite huvudvärk men det gick över.
Det gick ganska bra för mig, jag var den i sprintgruppen som klarade att simma 200ingarna snabbast, trixet var att vi fick bara andas 2 gånger per 25a.
Men kanske är det alla mina år med astman som gjorde att det gick så bra, brukar ju simma utan att få luft ibland så kan väl kalla det för tjuvträning! Haha!

Och ja, jag har fått träna med sprintgruppen nu på lovet, nästan under alla pass som vi har varit uppdelade i grupper, jihooo!
Första gången vi körde grupper på lovet sa Steve efter insimningen att sprintgruppen skulle gå bort till yard bassängen och Mid-D skulle sprida ut sig på banorna i 50an, så jag pacakde ihop mina saker och började flytta mig till en annan bana med lite mindre folk på. Men då sa Steve att jag kunde få gå bort till Sprintgruppen om jag ville.
Jag blev så glad att jag bara sa: Thaaaaaank yoooooooouuuu!! och så tog jag min grejer, vände mig till Nikki (som var kvar i Mid-D gruppen) och sa "So long suckers!!! hahaha" , Steve började skratta och sa "Now Jonna be nice"
Sen hade han tydligen vänt sig om till Nikki efter att jag glädjeskuttat iväg till sprintgruppen och frågat "am I really that bad?" haha

Nu är familjen här också! Eller inte riktigt "här" men i Orlando i alla fall :)
Så jag får träffa dem imorgon på tävlingen när det kommer! Wohooo bara en dag till!!

Jag har förresten haft lite ont i ryggen också, men inget farligt, tror att det beror på bytet från 25yard till 50m bassäng tillsammans med den hårda träningen vi kört.
Men jag har gått till vår trainer efter varje pass och fått elbehandling och is på ryggen så det är nästan helt borta nu.

Nikki har tröttnat lite på att jag tjatar om hur snygg Edward är så hon köpte en stor affisch åt mig i julklapp :)
Den sitter så fint på min vägg nu, som ni kan se här:


Plus att han kan ju sjunga också, lyssna bara på låten jag la upp i början av inlägget :)

Haha tekniska Jonna har varit i farten också, jag har ju släpat runt på min fula pay as you go phone som är en urgammal nokia som jag inte alls gillar, har saknat min svenska telefon jättemycket, men så när jag träffade Krille så berättade han att man självklart bara kunde byta ut sim-kortet så kunde man använda sin svenska mobil fast med pay as you go kortet... Bra att man har tänkt på det tidigare... haha tog bara 4 månader!

Nej nu ska jag se om jag kan skrammla ihop tillräckligt många quarters så att jag kan slänga in min tvätt i torktummlaren också.. Saknar tiden med gratis tvätt på NSG....

Chipp hej

Kommentarer
Postat av: Jessica

Väntar på update Jonna! Åh vad jag vill träffa dig!!

2008-12-29 @ 12:35:41
URL: http://luppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0