Thanksgiving!

Då var min första Thanksgiving avklarad!
Mycket trevligt må jag säga:)
Jag följde med min kompis Nikki hem till Rockledge, tror jag det heter, nära Cocoa Beach låg det.
På onsdagen åkte vi efter lunch, tog ca 2h tror jag. Mamma Louise hade beställt pizza åt oss när vi kom fram:)
Förutom Louise så bor Nikki med två söta små hundar, Tess och X, två grand danois:
 
(1: Nikki & X. 2: Tess)

På torsdagen simmade vi med Nikkis klubb i Cocoa Beach, ett helt ok pass med 4*100från pall och 4*200brooken, hade i alla fall inte dåligt samvete för att vi tog ledigt på fredagen efter det passet!
Sen tog vi oss en lite tupplur när vi kom hem, spelade lite Wii, och käkade Thanksgiving middag med Louise väninna Becky och hennes man + deras grand danois och pit bull samt Beckys grannar Paul och Chris som Louise försökte leka match maker och fixa ihop oss med haha!
Det var en trevlig kväll med margaritas, Wii, dart och en massa "hur är det i Sverige" prat.

Vi tog också en sväng till Nikkis farfar. Nikki varnade mig innan att han var väldigt speciell och hon berättade att hans största intresse var att jaga, och han hade en massa uppstoppade djur sa hon.
Det spelade inte så stor roll vad hon sa, inget kunde ha förberett mig på vad jag skulle få se.......
Efter att ha hälsat på alla som var där så tog han med oss till hans "trofe" rum på övervåningen.. Och det var som att gå in i ett museum...! Det var ett gansa så stort rum, med alla väggar fullproppade med uppstoppade huvuden från olika sorters renar, björnar, zebror, ja allt ni kan tänka er i princip! Jag räknade lite snabbt ena väggen, och räknade ut att rummet måste ha över 100 uppstoppade djur....
Och "grandpa" gav oss "the grand tour" och berättade om alla olika djuren, var han skjutit dem och lite annat smått och gott. Han har tydligen 16 världsrekord i jakt, och har blivit utsedd till "international hunter of the year" m.m.
När vi åkte därifrån så frågade Nikki om jag sett den dolda dörren, det hade jag självklart inte eftersom den var gömd i väggen och jag var så upptagen med att lyssna och kolla på alla olika djur som han visade oss. Men tydligen så hade han ett "hemligt" rum där som bara han har tillgång till. För att komma in i det rummet måste han placera sin hand i nånting som läser av hans fingeravtryck, och sen scannar det hans öga och till slut kan han knappa in sin hemliga kod och då öppnas dörren.. Som på film!
I det rummet har han alla sina vapen, för över 500 000 dollar.. Så det är därför han måste ha sånna säkerhetsåtgärder..

Efter det besöket åkte vi till Bob och JC's mormor där hela släkten Booth var. De bjöd på rabarberpaj och sällskapsspel och en full Uncle Mike. Ena riktiga karaktärer är allt jag kan säga.. :)
Mycket trevligt var det i alla fall!


Fredagen, också kallad "Black Friday", tog vi oss lite sovmorgon till skillnad från Louise och Becky som gick upp ultra tidigt och åkte till Wall Mart typ kl 5 då deras rea började. Fredagen efter Thanksgiving har nästan alla affärer rea, och många startar rean före kl 6 på morgonen. Och folk är verkligen tokiga här! Louise kom hem och var irriterad på folk som "fuskade" med rean på Wall Mart. Wall Mart har nämligen öppet dygnet runt, så vissa åker dit mitt i natten och plockar åt sig de bästa rea fynden och sen går de bara omkring i affären tills klockan blir 05:00 då priserna sänks och så betalar de då.
Själv köpte jag nya skor, och lite kläder.. Men Nikki och jag vände i flera affärer efter att ha sett den 200m långa kön man var tvungen att stå i för att betala..

På lördagen tränade vi och sen åkte vi med Bob till Jimmy's och käkade frukost, mycket gott!
Sen tog vi oss en powernap, men blev väckta av Nikkis kompis Barbie som kom och hälsade på. Så resten av dagen spenderades tillsammans med Barbie och Carra, och vi spelade Wii och bara tog det lungt, till exempel så somnade vi under Football matchen.. Paul och Chris ville att vi skulle komma över till Becky och kolla på matchen med dem men vi var inte så sugna, till Louises besvikelse.

När vi åkte hem på söndagen tog det nästan dubbelt så lång tid för det regnade så mycket! Vi åkte i 10-20 mph på motorvägen för man kunde nästan inte se genom regnet!
(Det var nästen som när vi åkte på autobahn i tyskland mamma och pappa!)

Så jag har haft en jättetrevlig liten minisemester nästan känns det som:)
Det var så skönt att komma ifrån campus ett tag, och från mina roomates.. Och Louise är jättegullig så jag hoppas att jag snart kan komma tillbaka och hälsa på:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0