It's gonna happen when it's supposed to happen

Det börjar ordna upp sig lite smått nu.
Efter ett knepigt mail från NCAA som jag inte riktigt fattade vad de var ute efter eftersom det står att jag har tävlingstillstånd och så på hemsidan.
Men Jonas hade rätt, jag ringde dem och efter att ha suttit i kö i 30 minuter så fick jag prata med en tjej och hon sa att allt såg bra ut och att jag var tävlingsklar.. Bra det! Då behöver jag inte oroa mig mer för det!

Jag berättade ju om att jag skickade lite papper med DHL för 651kr, och betalade 195 dollar för att de skulle fixa nåt med dem. Det visade sig sen att jag tydligen betalat för fel tjänst där borta.... Så då bröt jag ihop där hemma hos Calle och kände bara att nu kommer jag aldrig iväg. Men Calle och hans supergulliga föräldrar hjälpte mig och vi åkte till Stefans jobb och faxade på nytt papprena och på så sätt behövde jag inte betala 651 kr för att få dit dem iaf. Nu behövde jag bara betala 240 dollar för den tjänsten som det skulle ha varit från början...
(money is just a piece of paper money is just a piece of paper money is just a piece of paper....)
Och igår fick jag mail om att de kommit fram. Bra då behöver jag inte oroa mig för det!

Förresten har ni tänkt på hur många DHL lastbilar man ser när man är ute och åker bil??
Jag har hakat upp mig på det här med DHL nu:) Ser dem överallt!

Och nu har jag inte längre min ambassadtid efter att skolan börjat utan imorse kunde jag boka om den till den 19e, så nu hinner jag kanske dit i tid också. Men jag håller tummarna för att så fort jag har fått mina i-20 papper så ska jag boka om tiden igen. Det brukar alltid finnas återbud för nästa dag när man kollar, så hoppas hoppas! Ni kan väl hålla tummarna för mig?

Milko verkar trivas bra ute hos Helen:)
I början fick han vara i deras sovrum själv och nosa runt lite, men nu går han omkring i huset!
Han fräser lite åt hundarna men de håller sig på avstånd och de andra katterna verkar han inte ens bry sig om.
Han är lite underlig min lilla Milko.
Ska snart åka ut och hälsa på honom! För jag ska lämna lite vaccinationspapper och försäkringspapper och sånt..

Jag vet att det här inlägget blir ganska långt nu men men.. Ingen som tvingar någon att läsa allt:)

Förra veckan var Calle och jag en stund hos Martin, sen hälsade vi på Carlos, Ines och Patricio.
Det känns så hemskt att inte få träffa Martin, men det är skönt att kunna sitta en stund vid hans grav. Även om man blir ledsen.
När jag träffar Carlos och Ines blir jag så varm i hjärtat, lite ledesen men mest vam.
Och Patricio verkar så mycket gladare än när jag träffade honom sist. Jag fick en tur-sten av honom som han hade slipat till själv och som jag har lovat att ta med mig överallt! Och det ska jag göra också.

Här er dem mina fina Escobars<3

På torsdag ska jag till faster Karina och få välgörande änglamassage. Efter det kommer jag att må mycket bättre, det är jag säker på!

Så jag fortsätter hålla huvudet över ytan!

Kommentarer
Postat av: fanny

vad spännande med Amerikat... vart är de du ska? =)



kramkram

2008-08-13 @ 09:16:34
URL: http://fannyj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0