Framme!

Nu har jag kommit fram!
Landade i fredags kl 9 på kvällen här.
Resan gick bra, det första planet på typ 9,5 h var stort och inte fullt så jag fick typ två säten för mig själv, det var skönt!
De visade tre filmer, Kung Fu Panda, Maid of Honor och Nim's Island.
Sen landade jag i Atlanta och fick vänta en liten stund där, typ 90 minuter tror jag innan planet till fort Lauderdale gick. Det tog typ 2 h, och var ett mindre plan och fullt. Då sov jag hela vägen typ.

På flygplatsen i fort Lauderdale blev jag hämtad av Oliver, sprint coachen och två av mina rumskamrater Liz och Ewa!
Sen åkte vi till vårat dorm, det tog typ 30 minuter.
Och när vi kom fram så ösregnade det verkligen! Och det blixtrade typ hela tiden, fast det kom aldrig något åskmuller.. Det var lite häftigt. En kille sa att de brukade kalla det för heat lightning där han kom ifrån.

Efter att jag hälsat på den fjärde tjejen jag bor med, en friidrottare som heter Lauren, så skulle vi åka på en fest.
Men först svängde vi in på Burger King och köpte en hamburgare.
På festen träffade jag några fler simmare så det var kul! Annars hade jag inte så kul för jag var så trött..

Vi var inte där så länge för Ewa var också väldigt trött.
Sen gick vi och la oss, men på natten började jag må dåligt.. Det var nog ingen bra burgare jag ätit för den fick jag inte behålla.
Efter några timmar mådde jag bättre och fick iaf typ 3 timmars sömn.
Vaknade jättetidigt och var jättepigg, så jag gick upp och pratade lite med mamma och pappa på skype:)

Hela dagen igår gick åt att skaffa grejer till rummet, vi åkte till ett köpcentrum som låg nära och skaffade lite grejer till datan och kuddar och sånt, sen åkte vi till ett annat där jag köpte lite underkläder bara, och kollade vad det skulle kosta att skaffa mobil.

Jag var helt slut när jag kom hem, så jag gick och la mig vid 8 typ och sen sova jag till 8 imorse, så jag hoppas jag inte har lika mkt jet lag idag..

Så idag ska vi till Target och köpa de sista grejorna som behövs.
Jag vill åka till stranden och kolla också, men vi får se vad Lauren säger, det är hon som har bil.. Annars har nästa nalla bil här, eller iaf körkort så man får alltid skjuts.

En kul och bra sak som finns här är the Night Owls. Om man är någonstans på campus och det blir sent och mörkt så ringer man till dem och då kommer de i en golfbil och hämtar en och skjutsar en vart man än ska. Och det är gratis självklart!
Och så berättade Liz nyss om de blåvita stolparna som finns överrallt, de är överfalls alarm tydligen.
Så om man går själv och mot förmodan blir överfallen så ska man springa till en sån stolpe och trycka på en knapp så kommer polisen. Och de här stolparna är utplacerade överallt, var man än är så finns de alltid en nära. Så det är ju bra det ockå.

Nej nu ska jag nog ta och börja packa upp, har inte hunnit göra det än..

Sooo, bye bye

Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

ååh, känns så sjukt att du är så långt bort!

Fan bra med de där överfalls alarmen måste jag säga, nåt vi borde ha i Sverige. Nåt jag ska ta tag i kanske :P haha.

2008-08-31 @ 19:55:05
URL: http://owenannamaria.blogg.se/
Postat av: liz

haha d e helt läskigt att läsa om en annan liz!

2008-08-31 @ 23:11:23
URL: http://lizmhansson.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh Jonnis låter som du har fått en bra start! helt overkligt att du är långt borta.. o ja saknar dig!!!

Har du hört nått från jonas (mtp ovädret och orkanen gustav) Pusspuss

2008-09-01 @ 22:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0