Ambassaden

Idag har jag varit till ambassaden i stockholm.
Åkte till stockholm igår och sov hos Nathalie, David och lilla söta Nicole, fast hon sov så sött när jag kom så henne hann jag inte träffa så mycket.
Det gick väldigt bra vid ambassaden och tog inte alls så lång tid som jag trodde.
Vi fick vänta i ungefär en timme i kö utanför ambassaden, men vi fick beröm för att vi var den bäst organiserade kön på hela sommaren, haha!
Sen fick jag gå igenom en flygplats kontroll typ och lägga ifrån mig alla elektronik prylar, vartefter jag fick promenera upp till själva ambassaden där jag fick lämna ifrån mig mina papper och sen sitta och vänta typ 10 minuter innan jag blev kallad till "lucka D".
Där fick jag prata med en trevlig man som hade kollat igenom mina papper och allt var ok och sen fick jag lämna mina fingeravtryck. Väldigt spejsat!
Sen frågade han lite om vad jag simmade för något och helt plötsligt sa han bara "sooo, thank you that´s all" så jag bara, jaha var det inget mer? Då skrattade han och sa: No! Get out of here! Go practice or something!

Så nu behöver jag bara vänta på att mitt visum ska komma, förhoppningsvis redan på torsdag så att jag kan åka på fredag!
Men jag var lite orolig innan att det skulle skita sig med mitt foto (skulle ju inte direkt förvåna mig om det fortsatte strula lixom) för jag upptäckte på tåget dit att jag inte hade håret bakom öronen, men det var inga problem som tur var.

Men vissa verkade inte ha läst ett dugg om vad man skulle ha med sig.
En tjej hade tex inte med sig en kopia på inbetalningen från banken..
Och en "gubbe" hade typ bara sitt pass och 1 av alla andra 14 papper man behöver ha typ.
Och jag tänkte typ bara, tack gode gud att det inte är jag!
Och en stackars tjej satt och grät utanför sen när jag gick ut, så henne gick det tydligen inte heller så bra för..
Thank god thats not me!!



Så nu är en biljett preliminärt bokad till på fredag, så gör som Liz och håll tummarna för att jag kommer iväg då:)
Annars åker jag senast på tisdag nästa vecka... Men då missar jag ju girls team sleep over och det vill jag ju inte:)

Thanks and Good Bye!

Ps till Fanny: Haha jaa nu börjar det till och med pirra lite i min mage:)



Kommentarer
Postat av: liz

hahaha jaa gör som jag:P

2008-08-26 @ 23:00:20
URL: http://lizmhansson.blogg.se/
Postat av: Jonas

Det verkar som att du kan få börja med att bli evakuerad! Det är en ny tropical storm på väg som mycket väl kan bli en stor orkan, vi har redan börjat förbereda oss lite på att evakuera... Men än så länge är det ganska osäkert var den kommer att gå någonstans. Kul att allt ÄNTLIGEN är löst för dig! VÄLKOMMEN!

2008-08-28 @ 00:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0