Skolstart

Och där var första dagen i skolan avklarad! Lite jobbigt att gå upp så tidigt när man är van att sova till 10-11 och sen slappa i soffan framför desperate housewives. Men jag släpade mig upp i alla fall. Försökte smyga så tyst jag kunde på vårt knarrande golv så att inte Astrid och Claire skulle vakna, för självklart var de lediga när jag skulle till skolan, och sen tvärt om såklart. Men en timme innan skolan började så promenerade jag mot tunnelbanan och åkte till south ealing och därifrån tog jag UWL shuttle till campus. Kom fram 13 minuter innan första lektionen började så helt perfekt.
Hittade tyskan Eva och plugget drog igång. Inte så farligt idag, mest intro.
Sen på dissertation lektionen med dem som läser samma program som jag så blev jag utsedd till student representative eller nåt sånt. Det innebär att jag ska vara med på tre möten med alla faculty och representera eleverna i mitt program (tror jag, har inte riktigt koll, men det var ingen annan som sa nåt och jag hatar när läraren frågar efter frivilliga och det är helt knäpptyst så jag var tvungen att yttra mig).
Så nu ska jag få gå nån slags utbildning också i att vara en sån här representant och det sitter tydligen väldigt fint på cv:t så det skadar ju inte.

Seminariet i individual differences börjar inte fören nästa vecka så vi slutade vid tre idag. Men jag stannade kvar i biblioteket och letade efter kurslitteratur på amazon. Kändes konstigt att behöva leta reda på böckerna till ett bra pris och sen ska man behöva betala för det också... Saknar Florida och alla perks man får när man har scholarship:) Typ gratis kurslitteratur och sånt, bara att plocka upp hos athletic advisor:)

Imorgon väntar en hel dag av further research methods. Kanske inte mitt favoritämne men men.

Nu är det X Factor med Brittan!


Kommentarer
Postat av: ma

Bra jobbat Jonna. Klart att det blir en omställning som heter duga men tänk så mycket tid du har nu, som försvann i bassängen tidigare!! Du har väl inte glömt det redan?
Sköt om dig Puss

2012-10-05 @ 18:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0