Helgmys

Igår uppdaterade jag min iPhone och fick lite nya finesser som var bra. Vad som inte var bra är att Google maps har byts ut mot Apples version och den är väl fin och så med 3D funktion och sånt men, och sett är ett stort MEN, de finns ingen promenad funktion! Man kan alltså inte välja att man vill gå från punkt A till punkt B utan får bara fram direktioner för hur man kör bil. Jag har liksom överlevt som nyinflyttad i London tack vare googles kartor med gps så det kändes lite tråkigt att de tagit bort den. Visst jag kan ju fortfarande komma åt googles kartor via webbläsaren men appen var ju smidigare. Suck, dagens i-lands problem..

Annars har varit en riktig myshelg! Igår var Claire, Astrid, Sam och jag på bio och såg hotel transylvania. Riktigt rolig film faktiskt som jag kan rekommendera! Idag har vi alla njutit av internets hela härlighet och kollat på alla serier vi har missat den senaste månaden:) Men vi ville inte sitta inne hela dagen så vi tog en promenad längs med Themsen. Korsar vi bron vid Putney och sen vid Hammersmith så tar det ca 1h att gå runt, så det blev en alldeles lagom promenad i det fina höstvädret! Träden har precis börjat få så fin färg och det känns friskt i luften, härligt! Ungefär 12 grader ute så man blev varm av att gå men jag måste nog skaffa en lite varmare jacka snart känner jag, vårjackan börjar kännas lite kylig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0