Kony 2012

Ursäkta den dåliga uppdateringen. Jag är på Spring Break äventyr :)

Återkommer mer nästa vecka!
Under tiden tycker jag att ni ska kolla på den här videon


Jag tycker att det är viktigt att folk blir mer medvetna om vad som pågår samt vad man kan göra för att hjälpa till.
Det här även varit en massa snacka om den här videon och organisationen, som att de ger pengar till Ugandas regering och att genom att göra det så stöder de Ugandas armé som inte heller behandlar folket så väl.
Men jag vet inte. På deras hemsida står det att de inte skänker några som helst pengar till Ugandas regering utan att alla pengar går till program som ska hjälpa folket i de drabbade områdena.
Personligen tror jag att det är en bra organisation. Men det finns säkert rötägg inom organisationen som inte jobbar för organisationens bästa. Men så är det väl med alla organisationer, till och med röda korset var väl i blåsväder för ett tag sen för något sådant?
Anyway, jag tycker att de gör ett bra jobb med att göra folk medvetna om vad som pågår i Afrika, och det är ju ett steg i rätt riktning.
Eller vad tycker ni själva?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0