losers--- we are losers...

I helgen hade vi två tävlingar.
En mot FGCU, bara tjejlaget åkte. Vi förlorade (inte så oväntat) och jag simmade ungefär pissdåligt.
Tävlingen började sent på eftermiddagen så solen gick ner ganska så snart efter att tävlingen börjat vilket gjorde det svinkallt.
Det var väl kanske 15-17 grader, visst det låter väl varmt när ni sitter där hemma i SWE i gigantiska snödrivor. Men föreställ er det här: Ingen sol = ingen "värmekälla", lite små blåsigt och där ska du springa omkring i en blöt baddräkt i ungefär 2 timmar. Olidligt.
När man dök i vattnet så kändes det som att tårna tog eld! För de var kalla som isbitar..

Bröt dock inte ihop över min kassa resultat för jag vet att jag brukar simma dåligt när conference närmar sig. Mycket troligt eftersom kvalité passen lixom haglar ner på en, nästan varje pass, två gånger om dagen är kvalité så man är helt slutkörd..
Men på tävlingen mot FIU och NOVA på lördagen gick det mycket bättre. Fast det var kallt på morgonen när vi åkte (kom till och med rök när man andades) men när solen fick skina lite så blev det med ens mycket behagligare och jag frös ingenting, skönt!
Vann 100 o 200 frisim på mycket bättre tider än fredagen. Simningen kändes förvånansvärt bra, mycket "renare" än fredagen då jag kände mig som en slugger typ.
Inför den sista lagkappen låg vi lika i poängställningen med FIU och vinnaren i lagkappen skulle därmed vinna hela tävlingen. Tagga!!
Efter min först sträcka leder vi MEN vi förlorar lagkappen med 3/100! WTF! #%&!#!!
Vi förlorade mot FIU IGEN! Pinsamt!!!! Nu får laget fan skärpa sig till Conference för om vi förlorar mot dem då vet jag inte vad jag gör. 
Grejen är att vi vinner många grenar (7/11!!) men sen så har dem mer bredd än vad vi har..

Nu måste jag kila till träningen igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0