January 12

Igår var jag och Anna till Martins plats och tände ljus och städade undan lite gamla utbrunna ljus. Vädret har gått ganska hårt åt den fina skylten som sitter där nu och av någon anledning gick det inte att sätta upp en drive safely sign vid just den vägen, däremot var det tillåtet att tillverka ett eget minnesmärke att ha där. Ska ta tag i det projektet den här terminen, jag och Jonas har en fin idé!

När vi satt där så kom det förbi en dam i permobil som bara ville säga att vi fanns i hennes böner och att Martin såg ut att vara en så fin kille och att han finns på ett bättre ställe och gläder andra nu. Hon bodde lite längre ner på vägen.


Förra terminen träffade jag en kille som heter Gabe i min Cognition klass. Vi blev vänner och satt alltid tillsammans på lektionerna och pluggade tillsammans inför provet. Han berättade ganska mycket om sitt liv, en före detta trummis som brukade drick lite för mycket alkohol och röka lite för mycket weed. Tills för några år sedan då han gjorde en helomvändning i sitt liv, tog tag i skolan och slutade helt och hållet med alkohol och droger. Han fann också sin tro och började involvera sig i kyrkan istället.

Ja, nu är ju jag inte så värst kyrklig eller troende av mig men han försöker heller inte packa på mig hans tro vilket jag uppskattar. Har dock en stående inbjudan att följa med till kyrkan om jag någon dag skulle vilja detta.
I vilket fall som helst så är han väldigt involverad i en organisation som hjälper barn i Kenya. Och på somrarna brukar han åka dit och personligen hjälpa till. Han har visat underbara bilder därifrån!

På sin födelsedag ordnade han en stor fest och istället för att köpa en present till honom kunde man om man ville skänka 25 dollar eller annan summa till den här hjälporganisationen. Totalt Samlade han ihop flera 1000 dollar som gick oavkortat till de här barnen i Kenya så att de kunde gå i skolan.
Tyvärr var jag iväg på en tävling den helgen så jag kunde inte komma på hans fest.

Ikväll har han varit med och anordnat en komedi show där intäkterna från biljettförsäljningen går till Kenya barnen igen. För 30 dollar (som biljetterna kostade) så kan ett barn gå i skolan en termin!
Anna, Melanie och jag har köpt biljetter och ska gå på showen ikväll! Det ska bli riktigt roligt och det känns bra att pengarna går till ett fint ändamål :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilka fantastiska människor det finns!

Ibland önskar man att man var lika bra.

Men det är aldrig försent. <3

2011-01-13 @ 22:26:28
URL: http://grejenarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0