Day 2

Finalpasset startade med 4*50fr och jag hade första sträckan. Exakt samma tid som i försöket, 23,71 fast det här loppet kändes lite sämre.
I B-finalen hade jag 23,62 så det är jag nöjd med, skönt att jag kunde simma lite snabbare i finalen, brukar annars ha lite svårt att göra det.
Avslutade passet med 4*100me, 50,8 på frisimsträckan, snabbaste tiden so far så det var roligt. Loppet kändes inte så bra men jag kände mig riktigt stark, tror att vår styrketräning funkar riktigt bra för mig.

Efter första dagen fick jag "the hammer award". Nånting vi har börjat med den här terminen, efter varje dag på tävling får en simmare som har presterat bra hammaren som är ett slags vandringspris. En trähammare som man får rista in sina initialer i.
Efter att ha ristat in mina initialer fyllde jag i dem med nagellack :) Det är mest killar som har fått den innan så jag kände att jag var tvungen att passa på göra den lite mer girly!

Idag simmade jag 200fr. Skulle ha simmat 100fj också men coach tyckte att det inte var nån bra idé för det gick direkt innan 200fr (vilket jag självklart redan har poängterat men var ändå tvungen att anmäla mig på det, så jag blev lite förvånad när han sa att han skulle stryka mig på det).
200 gick bra, 1.50,1 och vidare till A-final! Bara 1 sekund över pers :)
Så det blir antagligen två lagkapper och 200fr i kväll, så håll tummarna vill verkligen simma under 1.50 ikväll!
Dax att pack simväskan!

Kommentarer
Postat av: ma

KUL!

Synd att skypandet bröts. Vi får prova igen på måndag, vi har hållit tummarna hela helgen!

Puss

2010-11-21 @ 22:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0