Hej igen!

Det blev visst en veckas uppehåll i skrivandet, men jag har varit lite upptagen.. Veckan som gått har innehållit en massa träning (Simning, löpning och styrka) plus att jag har alla mina lektioner nu, så förmiddagarna är fullproppade med en massa grejer och sen på eftermiddagarna har jag träning igen och sen måste vi vara totalt 8h/vecka i "study hall".
Study hall är atleternas "plugg hus" där vi får hjälp av tutors i de ämnen vi behöver hjälp med.
Jag har study group i psykologi, jazz, geografi, och en "privat tutor" i psykologi och art appreciation.
Så till exempel min art tutor är en kille som tog samma kurs för 3-4 år sen och fick A i betyg, så under en timme hjälper han mig med saker jag kanske inte förstod under lektionen och så hjälper han mig att plugga inför proven och sånt.

I lördags hade vi ett inter-squad meet, vi delade upp laget i ett "blue team" och ett "grey team" och sen simmade alla sina tre bästa distanser. Det hela gick på ca 1,5h så det blev inte så mkt vila.. Det blev inte så bra tider heller eftersom nästan alla var helt slutkörda i slutet av veckan, men det gör inget, det var bara en reality check för att se hur vi låg till.
Om två veckor har vi vårat första riktiga meet mot Florida Gulf Coast och Florida International tror jag.
Det simmar en svensk tjej i Florida Gulf Coast så det ska bli kul att prata lite svenska här!

På tal om svenska så vill alla lära sig så de skriver in i google vad de vill säga och så översätter de så det blir helt konstiga översättningar, sen så blir de jättebesvikna när jag inte förstår vad de skriver till mig haha!
Och igår kom Channy (en av simmarnas rumskompis) och sa: "Hey vaaaarrstaaa broooden" och såg jättestolt ut, jag fattade ingenting så när jag frågade vad det betydde blev han jättebesviken och sa "men det är ju svenska!! Jag översatte foxy lady och det blev vaaarstaaa brooden"

Channy är sjukt rolig, han kommer från Korea men är född här i florida, han är ganska kort och gillar att sjunga i bilen, Jag ska försöka filma honom nån gång när han rockar loss i bilen så ska ni få se:)
Sist så blev det skön sång till Keep bleading! haha!

Det funkar inte att ladda upp bilder just nu men så fort det funkar ska jag försöka lägga upp lite bilder från Golf/Tennis partyt och lite bilder på dem jag umgås med så ni vet vilka jag pratar om:)

Nu måste jag läsa lite psykologi så att inte min tutor blir arg på mig, ska dit om 45 minuter...

Tjena moss!

Kommentarer
Postat av: liz

jaa viktoria hyddmark simmar där, hon har precis bytt till mkk, simmade i poseidon innan!

2008-09-19 @ 01:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0