Football!!

Dagen började med förmiddagsträning 8:30-11.
De första 30 minutrarna var uppvärming och stretching innan vi hoppade i och började passet.
"Today we're gonna rest shorter" sa Steve, aha det är väl ok tänkte jag.. Sen efter insimningen var serien
10*(200fr + 100ry) och starttiderna var rätt hårda.. I början gick det bra, jag fick typ 10-12s vila efter fr och 5 efter ry (jag kan ju i princip bara simma fr)  men efter 5-6 varv började det kännas och jag fick kämpa för 8s vila efter fr!
Det kändes som att det aldrig skulle ta slut, 3000m hårt med kort kort vila, som att vi simmade i en evighet, men men jag överlevde det:)

Sen drog vi till cafeterian för lite brunch för att sedan spendera några timmar på stranden!
Lika varmt och härligt i vattnet idag! Och så varmt i sanden att man knappt kunde stå stilla..

Sen klämde vi (10 pers) in oss i Anthonys lilla nissan och körde tillbaka till campus för att dusch och byta om inför fotbollsmatchen. Liz var trött så hon stannade hemma men jag, Ewa och Kyle fick skjuts av Arielle till fort Lauderdale där vår hemma arena är.
Det var mycket folk på hemmaläktaren men inte så mkt på den andra sidan. Florida Atlantic University mötte Alabama Birmingham, jag tror att de hette så iaf.. Vi ledde stort under hela tiden vi var där, vi stannade dock bara halva matchen, men jag tror att vi vann!
Jag fattade typ noll av reglerna.. Jen och Janelle försökte förklara men jag fattar fortfarande noll, så jag klappade bara händerna och ropade "Go Owls" när de andra gjorde det:)
Jag lärde mig i alla fall att man måste vara uppmärksam för helt plötsligt kan det komma en boll flygande upp på läktaren och jag skulle inte vilja ha den i huvudet!
Då ropar alla "Throw it back! Throw it back!" och så kastar de tillbaka bollen genom målgrejen..

Nu ska vi vila lite och sen duscha och göra oss iordning inför Golf Pros and Tennis Hoes festen..
Alla här tycker att jag och Ewa ser ut som tvillingar, de frågar oss hela tiden om vi är systrar.. Jag fattar det inte för jag tycker inte alls att vi är så lika..

Det här är Ewa och jag..

Så i alla fall så bestämde vi oss för att klä oss likadant ikväll eftersom alla verkligen tjatar om hur lika vi är haha!
Vi har inte värsta bästa utklädnaden men vi ska iaf ha en rosa piké tröja och jeanskjol på oss, mer tennis än det blir det inte, vi skippar det där med hoes... Några andra går dock stenhårt in för det haha! Bilder kommer nog senare.

Här kommer en lite filmsnutt från "the football game!" Fråga mig inte vad som händer, för det har jag ingen aning om..
Cheerleadersarna var roliga att kolla på iaf, de studsade och voltade som små studsbollar när vi gjorde mål haha!
Eller heter det poäng? Jag har ingen aning:)

GO OWLS!!!!!

F A WHO? F A UUUUUUUUUUUUUUUU!!!

Kommentarer
Postat av: fanny

har varit borta från all bloggläsningen ett tag, men kan nu konstatera att donnan hittat fram... vad skönt, då kan man pusta ut, haha... hoppas du har det skitbra!!

2008-09-11 @ 05:24:38
URL: http://fannyj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0