På plats i London!

Nu sitter jag på ett starbucks i Hammersmith och snyltar lite på deras wifi:) Vi har inte fixat internet i våran lägenhet än så det får bli en fika här lite då och då så att man kan få lite kontakt med omvärlden.
Resan gick bra, jag försökte lyssna på min ljudbok på flyget men somnade bara, vaknade upp flera gånger med öppen mun och huvudet ett par centimeter från axeln på gubben bredvid.. Oops. Jag kan inte bara sitta still och lyssna, då somnar jag bara. Måste göra nånting, typ städa, stryka eller promenera när jag lyssnar för att hålla mig vaken. Hoppas att detta bara gäller ljudböcker, skulle ju vara lite jobbigt om detsamma gäller när skolan börjar igen och man ska sitta och lyssna på föreläsningar..

Lägenheten vi bor i är liten och mysig. Flyttstädarna hade tyvärr inte gjort ett så bra jobb så igår städade vi lite och sen mötte vi upp några av Astrids kompisar på en mysig pub som låg en liten promenad längs med Themsen.

Idag ska jag knata runt lite här i Hammersmith och försöka skaffa ett bankkonto och en telefon, får se hur det går. Vågar inte vallfärda sådär särskilt långt med tanke på mitt kassa lokalsinne. Jag måste vara tillbaka vid 6 för då ska vi på middag med Astrids kompisar, vi ska fira att de är klara med deras examensjobb.

Vet inte riktigt hur man placerar bilder i inlägget från telefonen så de får komma här på slutet istället. Bilder ifrån lägenheten får komma sen när vi har fått det lite ombonat, nu är det bara kala väggar och det är ju tråkigt att se. Men det är i alla fall våran lilla blåa dörr:) Fast den ligger inte i Notting Hill;)
Sen är det gatan utanför våran lägenhet och Astrid och hennes pojkvän Sam som påväg till pubben.

Vi hörs när jag fikar nästa gång!
Kram på er!


Nähep, det gick lite segt att publicera här så jag provar utan bilderna. De kanske kommer i ett separat inlägg eller så får ni hållas till tåls tills vårdat internet är up and running!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0