Induction

Igår var jag på induction på skolan. De kollade våra kvalifikationer och betalningar och gav information om kursen. Vi var totalt 4 st nya på mitt program där igår och totalt tror jag att vi skulle bli ca 15 st med dem som redan gått en termin. Så inte så många, men några seminarium har vi tillsammans med undergrad studenterna så det kunde bli upp mot 200 pers. Under hela året ska vi jobba med en dissertation tillsammans med en handläggare, och ju tidigare man börjar med den desto bättre. Så nu måste jag klura ut nåt intressant att forska i.

Jag träffade en trevlig tjej från Tyskland som ska gå samma program som jag så det känns bra att känna nån lite grann innan skolan ska börja. Ja inte har jag träffat många engelsmän direkt, de flesta som pluggar verkar vara utlänningar som jag:)

Gårdagens överraskning bestod av att vi fick veta att alla seminarium och diskussioner hålls på ett annat campus, men det var väldigt smidigt att ta sig dit med en shuttle bus som går runt hela dagen. Så universitetet är mycket större än vad jag först trodde. Ca 30 000 studenter sa dom.
Ska bli spännande att börja nästa vecka!


Kommentarer
Postat av: ma

KUL!
Det där du det blir spännande det!(igen)
LYCKA TILL säger vi, de stolta päronen.
Puss ma&pa

2012-09-26 @ 22:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0