Greywolf Press

Kom precis hem från en föreläsning av Fiona McCrae, Editorial Director and Publisher at Greywolf Press. Hon pratade lite om publishing världen och hur den har utveclats de senaste åren. Också lite om hur det går till när man försöker publicera ett verk. Det var ganska intressant.
Tänk om jag en dag kan publicera en bok, hur häftigt skulle inte det vara! Jag önskar bara att jag hade mer tid att skriva. Jag gillar verkligen min creative writing class (förutom poesi delen) och nästa termin ska jag ta en fiction workshop så förhoppningsvis får jag skriva lite mer :)
Om jag får som jag vill så kommer jag bara att ha klasser på tisdagar och torsdagar nästa termin!
Härligt! Då kan man ju ta en liten mini semester till New York lite när som helst :)

Idag på träningen stukade jag fingrarna. Vi övade målgångar i slutet av eftermiddagspasset och jädrar vad ont det gjorde! Skulle försöka att inte gå i mål med handflatan utan med fingerspetsarna. Fail på den du!


Kommentarer
Postat av: ma

Ingen allvarlig "skada" hoppas jag, med lite tejp, flera fingrar hoptejpade, så kommer du att ha en inbyggd "paddel" så kan man ju bygga muskler genom lite vila ngn dag!!!

BTW Jag kan se mig själv kasta mig över ditt första egna tryckta "alster" ngn gång i framtiden!!!!

Puss

2011-11-08 @ 20:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0