Sweat baby sweat

I fredags åkte jag till Daytona för att fira Sables graduation. Fredagen den 13e i all ära så hamnade jag självklart på fel tågstation och det blev en massa strul med min biljett. Tur i oturen jobbade det en kille som det visade sig hette Eric och han var väldigt hjälpsam och fixade så att jag fick ordning på biljetten och kom fram. Tack Erik som jobbar på Amtrack för all hjälp!

Väl framme blev det middag med tjejerna och passande nog filmen Bridesmaids. Vi fortsatte kvällen på bröllopstemat och körde en bacheloretteparty part 2 med shots från en is-penis (nej vi ska inte gå in på mer detaljer där) för att avsluta med utgång.

Efter en lång lång ceremoni så fick Sable äntligen sitt diplom!! Yaay nu är hon klar och redo för den verkliga världen :)

Efter den lilla minisemestern så är jag också tillbaka till verkligheten, tillbaka till träningen! Och nu har jag börjat med Yogan!
Jag hamnade på ett ställe som heter Bikram Yoga Delray Beach, signade upp för 1 månad för 50 dollar. 
Bara av att sitta i rummet som är 120F varmt, cirka 49 grader, så droppade svetten. Sen kom instruktören och vi började med en andningsövning och bara genom att försöka att andas genom näsan så blev jag helt genomsvettig, efter 5 minuter. Och det var skitjobbigt.. Jag tänkte att va faaaan, nu har jag betalat 50 dollar för det här och jag kommer inte att palla...! Och det är 85minuter kvar... EFF!!

Men efter andningsuppvärmningen så var man redan dyblöt så det kändes inte alltför förfärligt att svettas floder. Bara lite jobbigt när det rann in i ögonen och upp i näsan när man stod med huvudet neråt. UK!
Jag kände mig lite lightheaded under några övningar så jag satt ett tag och bara andades. Efter halva tiden med en massa övningar när man skulle stå på ett ben och sånt där, ja en massa vanliga yogaövningar, kom äntligen övningarna där mn fick liga på golvet. Kändes mycket bättre, fast lite snuskigt eftersom handduken jag hade över min yogamatta redan var dyblöt..
Oh well, jag tog mig igenom hela passet och efteråt kändes det jättebra! Kommer definitivt att fortsätta de här veckorna jag har kvar! Fast shit vad jobbigt det var!! Hade typ lika hög puls som under VO2MAX serier..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0