Amöban

Sista veckan, så coach Payne tänkte att det var dax att få lite explosivitet i mig. 
Efter en ordentlig uppvärmning så körde vi lite step overs/unders med häckarna för att sen öka intesiviteten till det mer explosiva. Coach Payne ville hela tiden öka intesiviteten, han tyckte att jag var för soft, han ville att jag skulle visa mer power. Det visade sig dock att min arm-ben koordination över häcken verkligen inte var på topp.
Coach Payne liknade mig vid en fisk i vattnet men en amöba på land, alltså inte ett så bra betyg.

Så vi tog lite avstånd från häcken för att inte skada mig. Jag skyllde på att syrran fått alla röra-sig-på-land-generna. Han fick sig ett gott skratt när jag berättade att hon är riktigt duktig på häck.

Nu skulle jag lära mig hand-arm-koordination genom att sprinta på stället. Det låter lite retarded och jag kände mig ganska retarded där jag sprintade så svetten sprutade genom att springa med höga knän och snabba armrörelser. Körde några set med 10s sprint och 30s vila.
Sen tog han fram hopprepet och jag skulle hoppa små snabba hopp i 30s vila 30s. Klarade dock inte ett enda set av 30s hopp utan att trassla in mig i hopprepet, illa.
Efter ett antal sånna set så tog han fram sånna där minihäckar (som jag använde när jag tränade med dig i Karlstad Andrea) och vi körde explosiva hopp över dem.
Sen tyckte han att det räckte för idag men jag skulle tillbaka imogon och köra mer. Det var ett annorlunda och kul pass, även fast jag sög :)
Efter passet fick jag ett sms från coach Payne, han skrev att jag jobbat bra idag och att han var imponerad.
Så det kändes ju kul!

Kommentarer
Postat av: ma

Det var väl bra,som en fisk i vattnet, det är ju det som är ditt element! BRA JOBBAT JONNA!

Kör hårt idag, du vet på land är det inget motstånd,lätt som en plätt !!

PUSS ma!

2011-06-07 @ 09:20:20
Postat av: na

Seg dator eller....

Det var väl bra,som en fisk i vattnet, det är ju det som gäller för dig!! JÄTTRBRA JOBBAT JONNA!

Kör hårt idag nu, du vet det är inget motstånd på land, piece of cake !!

PUSS ma

2011-06-07 @ 09:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0