Back to school

Tillbaka i Florida har jag varit i snart två veckor. Jag fick ett ganska kort lov hemma, som kortades ner lite extra på grund av typ 3 dagars förseningar totalt med flygen.. Men det var väldigt skönt och mysigt att vara hemma!
Igår började skolan igen. Så nu börjar allt långsamt men säkert att bli vanlig vardag igen.
Den här terminen läser jag följande kurser:
Medieval European History
Cognition Lab
Research Methods in Pychology
Sociology of Consumption
Interpretation of Fiction

Blev väl inte direkt överlycklig över att professorn säger att vi måste läsa minst 7 st böcker utöver kurs litteraturen till historia klassen, minimum 1500 sidor om ett ämne som vi får välja själva och sedan till slutet av terminen skriva en uppsats på.
Det är så underbart när professorerna ser till att man har någonting att göra under terminens gång... 

Nytt för den här terminen är att Laura har flyttat hem till Finland.... :(
Det känns lite tomt utan henne här! Eller vadå lite? Jag saknar henne som f*n!
Men vi har fått en ny rumskompis som Heter Melanie, hon kommer från Miami och är faktiskt jättetrevlig! 
Vi var ju lite oroliga över vad det var för en typ som skulle dyka upp, men jag tror att vi fick bästa möjliga :)

Nytt tränings schema har vi också fått:
Måndag: simning 7:30-9:30am, simning 3-4:30pm, gym 6-7pm
Tisdag: simning 7:30-9:30am, simning 3-4:30pm, gym 6-7pm
Torsdag: simning 7:30-9:30am
Fredag: simning 7:30-9:30am, simning 3-4:30pm, gym 6-7pm
Lördag: simning 9-11am + dryland
Söndag: LEDIG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0