I got the moves like Jagger!!

Aja nu kör vi igen!
Tillbaka i Florida, i Boca, på FAU's campus.
Nyinflyttad i det nybyggda Innovation Village - helt sjukt nice! Ingen som har varit här och smutsat ner, ingen ingrodd skit från andra främmande människor, bara nytt nytt nytt!
Det är så nytt att det luktar illa, faktiskt. Madrassen låg ju inplastad och den luktar fortfarande fabrik. Måste nog köpa lite fabriz att spruta på den tror jag!

Nu bor vi alltså på den 8e våningen och om man pressar kinden mot rutan och kollar åt höger så kan man faktiskt glimta stranden, jag antar att det är det dem menade med havsutsikt..?
Kikar man däremot åt vänster så ser man vår nybyggda football stadium! Typ 100m bort. Ganska lagom avstånd för dem som är football intresserade. Jag och Anna har sagt att vi ska gå på deras första match, när de inviger stadion, men för övrigt är vi måttligt intresserade av amerikansk fotboll.
Kommer kanske däremot gå och kika på några soccer games för nu finns det en norrman på laget! Måste ju supporta skolans skandinaver!

Idag är det måndag och träningen drog igång i morse. En massa nytt folk som jag träffade lite grann på årets freshman BBQ. Mkt namn att lära sig.
Årets nya internationella:
Iwona från Polen: ryggsim
Anette från Ungern: medeldistans frisim och medley
Frida från SVERIGE: sprint frisim och fjäril
Väldigt roligt att ha en till svensk på laget! Ska tydligen finnas en Torbjörn också eller nåt sånt, nån kille med en svensk pappa som kan lite svenska sägs det. Intressant!

Dagens klasser: Creative writing, history of civilization och anatomy. Bara gått över syllabus i alla klasserna, alltså inte gjort något vettigt än. Skönt.

Hett som i en bastu är det, och fuktigt! Svettas som gris av att bara gå några meter. Thank god I have a bike!!
Maroon 5 spelar i West Palm nästa vecka, biljetterna är 44dollar! Jag vill gå! Problemet är bara att jag har lektion den kvällen kl 7-10... FML!
Kanske kan/måste skolka lite, det är ju Marron 5 <3 
Men det är lite jobbigt att missa 3h information.... Hmm, what to do? 
Får väl checka läget på klassen imorgon och sen bestämma.

Just ja, orkanen Irene eller nåt sånt är påväg... Hittills bara kategori 3, huset är säkrat till kategori 4 så jag tror att det är lugnt.. Det ser lite mörkt ut på himlen men den ska inte vara här fören torsdag kväll typ. Lärarna nämner at skolan kanske måste stänga på fredag om det stormar för mycket.. Kan ju hoppas :)

Bilder kommer snart! Ska fixa det sista i rummet bara!

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0