Conference uppdatering!

Sista dagen av Conference! Ursäkta den dåliga uppdateringen här men internet suger på det här hotellet.

Jag började med att simma 4*50 me, jag hade frisimsträckan och det kändes jättebra! 23,01 hade jag och det är det snabbaste jag har simmat hittills, men det hade ju varit roligare att simma 2 hundradelar snabbare :) Men jag är nöjd!!

Sen var det en simhopp paus på ca 40 minuter innan 4*200fr. Gick SKIT dåligt... Jag hade sista sträckan och ingenting med mitt lopp var bra kändes det som. Och efter loppet säger coach att jag inte hade behövt tagit i så mycket för vi låg så långt efter i alla fall och att jag skulle spara mig för jag har så många andra lopp… jaha tack då, kunde kanske ha klämt ur dig det innan jag hoppade i hade jag sluppit halv-freaka-ut för att tiden var så dålig..

Nya tag på torsdagen! Bara 50 frisim på schemat! LYX! I år gick det bra till skillnad från förra året, nytt pers 23.55 och 6a till finalen. Finalloppet kändes inte lika bra men hade 23,57 så det var väl okej, men jag ville så mycket mer och gjorde några onödiga misstag som att andas för mycket och ännu en gång dyka upp mitt i vågen efter vändningen..suck!

Btw så här ser min perslista ut på 50 sen jag kom hit: 23,88 -> 23,77 -> 23,55. Lite småroligt.

På fredagen var det dags för 200. Försöksloppet stämde inte alls och det var på håret att jag inte tog mig till final….. Illa! 1,51 hade jag tror jag… Så sjukt besviken och nu freakar jag ut totalt! Oliver lyckades lugna mig lite och sen fick min nyfunna vän David mig att slappna av och jag lyckades till och med få fram ett leende innan finalen så allt kändes mycket bättre. Outside smoke på bana 8, det var jag det! Loppet kändes ÄNTLIGEN bra, som att allt föll på plats: 1.49,3 och 2a! Sååååå skönt! Nu känner jag mig mycket mer avslappnad.
Under loppet såg jag till och med Steve hoppa omkring som en tok och vifta med armarna som en galning eftersom jag var på bana 8. Tjejerna berättade att de aldris sett honom så galen förut, de sa att han såg ut som en gorilla som rymt från nåt närbeläget zoo när han hoppade upp och ner och viftade med armarna :)
Prispallen såg ut likadan som förra året, australienska Melissa 1a, jag 2a och franska Claire 3a J
Efter 200ingen var det 4*100me och jag gjorde frisimsträckan på 50,3. Kändes helt okej, lite trött mot slutet men jag är nöjd.

Idag har jag simmat 100 fr och ligger nu tvåa till finalen på 51 nånting. Inget höjdarlopp så jag hoppas att det kommer gå bättre i finalen!

Ska försöka ladda upp lite bilder men får se om internet orkar med det..

Whit, Janelle, Ewa, Jenn & Nikki


Alan och jag

Alana och jag ute på lunch

Jag efter 200fr. Jag vet, mina ögon sitter så långt isär att jag ser ut som en zebra med glasögonen på, har hört den förr!

Prispallen

Melissa och jag

Coach Steve och jag

Coach Oliver och alla medaljörer, Ezster jag och Csaba


Kommentarer
Postat av: ma

Härligt Jonna, du är en riktig fighter! ska bli intressant att höra din och "schrinkens analys" av det där! Hälsa tack till David.

Jättekul m dina framsteg, hade varit kul att se coach!!

Nu ska vi se vad vi ska göra m NY idag.

Puss ma o pa

2010-02-21 @ 15:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0