Universiaden uppdatering!

Nu sitter jag här i atletbyn eller vad man ska kalla det, jag har fått låna Robins dator.
Resan hit till Serbien gick bra, tog ju bara några timmar, skönt i förhållande till USA resorna!
När vi klev av planet stod det två tjejer där och hälsade oss välkommna, de hjälpte oss sen att hämta väskorna och visade oss till bussen som skulle ta oss till stället där alla atleter bor, typ som en OS-by.
Planet hade Universiaden loggan på utsidan och hela Belgrads flygplats var fullt med Universiaden reklam och loggor.

Vi åkte buss tillsammans med en massa länder och fick poliseskort fram till byn, inga bilköer för oss inte!
På bussen fanns det några killar från Ghana, vilken sport de höll på med vet jag inte men de kunde lika gärna ha varit en manskör för de sjöng riktigt fint hela bussresan, i stämmor och allt typ! Faktiskt riktigt trevligt!

Väl framme träffade vi Josef som är head of delegation för Sverige, och vi fick våra id pass som vi måste bära med oss överallt. Sen fick vi våra rumsnycklar, alla vi tjejer, Mickis, Jennie och jag bor tillsammans (Rebecca kommer imorgon tisdag) och alla svenskar bor i samma hus på tre våningsplan.

De första dagarna simmade vi in på arenan och strosade omkring i byn och lärde oss matrutinerna och bussrutinerna och allt sånt. Det är sjukt mycket folk här! Bara atleter! Och säkerheten är maximal.
Varje gång man går utanför området måste man gå igenom en säkerhetskontroll för att komma in igen, typ som på en flygplats och skicka igenom väskan genom en sån där röntgen. Och varje gång vi kommer med bussen från simarenan så blir den stannad av poliserna precis innan de kör in på området och de kollar med speglar under bussen så att det inte finns några bomber...

Matsalen är sjukt stor och rymmer 2500pers tror jag, och dit är det ca 500m att gå, men själklart tar vi ju bussen som går fram och tillbaka konstant, måste ju spara på krafterna;)
Man behöver bara vänta några minuter för det går bussar konstant!

Asså det här med de nya baddräktern.... För det första fick jag två storlekar för liten, och jag och Leo som höll på att mäta så noggrant. Så jag fick ta Mickis extra dräkt, så den är bara en storlek för liten.. Mina fingrar är helt sönder! Eller fulla med blåsor i alla fall! 1 timme tog det att få på den första gången... Andra och tredje gången gick det bättre och nu hör vi med tejpade fingrar för att undvika fler skador. Sönder har den gått också, inte så att jag inte kan använda den men den har spruckit i ryggen.. Och två av Mickis dräkter har också gått sönder. Sjukt dåligt och irriterande! Men nu har vi bestämt så att eftersom de har gått sönder och vi i princip inte har fler så får vi simma med vad vi vill, så det är ju skönt!

Igår började tävlingen och jag simmade 50fj, det gick inte så jättebra, eller jag var tydligen skitsnabb till 25 men sen blev jag lite avmattad på slutet och gick imål på 29,0. Sämre än SM.
Men idag har jag simmat 100fr och det kändes jättebra! Och jag PERSADE! Första gången på 5 år!!!! Så sjukt skön känsla när jag vände mig om och såg tiden! 58,45
Och jag gick hem under 30s också, det var mitt mål så jag är supernöjd!

Nu har jag två lediga dagar framför mig och sen ska jag simma 200fr, 50fr och 4*100me, det ska bli jättekul!
Och imorgon kommer Rebecca också! :)

Nej nu ska jag hämta min grejer så ska vi åka in och heja på Jennie som simmar semi på 100br ikväll! HEJA JENNIE!!!

Och Henke slog ju svenskt juniorrekord igår på 50 fj!!! Grymt!!!
Vi är ett jättehärligt simmargäng som är här och vi har verkligen jätteroligt!

Måste pysa!

Ciao!!!

Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Grattis till perset Jonna!!! :D

2009-07-09 @ 11:49:02
URL: http://owenannamaria.blogg.se/
Postat av: ElinAlexi

Jaa, grattis till perset :)

2009-07-10 @ 23:41:38
URL: http://elinalexi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0